Hur marknadsför du ditt företag?

13 augusti 2020 Lily Hansen

Har du dyra annonskostnader på kvällstidningssajter eller kör du lappar i lokala ICA-butiken? 

Har du tänkt på att använda dig av olika typer av give aways och profilprodukter? Använder du och dina anställda profilkläder i Stockholm. Troligen är det betydligt mer effektivt och synligt om ni bär runt på jackor och mössor med ert varumärke än att annonsera allt för brett för stora massan.

Låter du dina kunder bära profilkläder? Kan de skryta med att de fick den av den bästa naprapaten som de varit till? Kanske sponsrar du events och syns i samband med olika evenamng? Kombinerad sponsring och profilkläder gör att du skapar större igenkänning.

Köp bra kvalitet och snygga grejer

När du inhandlar profilprodukter och profilkläder ska du tänka ett varv extra. Köp inte bara det billigaste för att kunna synas. Köpt det som rimmar med ditt företags värderingar. Troligen handlar det om bra materialval och god syn på miljön. Tänk också på att dina anställda och dina kunder ska tycka att plaggen är så pass snygga att de gärna bär dem offentligt.

Att de är plagg som är mångsidiga, funktionella och matchar bra till alla möjliga outfits. På vintern är det enkelt med jackor och mössor. Under sommaren kanske man tänker mer på kepsar, regnställ, paraplyer eller vindjackor.

 

 

Varumärkesfärger och företagskoppling

Kan du dessutom hitta företagskoppling mellan dina profilplagg och din verksamhet så är det ju ännu bättre. Tänk att du har din logotyp på träningströjan om du driver ett gym eller på sadelskyddet om du har cykelverkstad. Vad sägs om reflexvästar för ett föräldrakooperativt dagis som tänker på allas säkerhet.

Är kopplingen svår, bygg då på med varumärkesfärger. Låt säga att du driver ett apotek, då är din logotyp mycket troligt grön och du ska ge ut gröna kepsar och t-shirts för att få folk att tänka på just ditt företag.